lørdag den 4. juni 2011

Efter vinter kommer vår og efter rhododendron kommer ..........

Ja har gået og tænkt, hvad kommer efter rhododendron. Nu har de blomstret siden april og mange er færdige. De står flot med de nye skud og nogen blomstrer endnu, men hvad så? Er der mere at vise frem nu? Ja se nu blomstrer iris og clematis, snart springer også pæonerne ud og min sandten om ikke også roserne, dem der overlevede, står fyldt med knopper. Så der er stadig noget at vise frem, det er dejligt. I dag har jeg pillet visne blomster af rhodoerne, det er et stort arbejde, men når først jeg er færdig med en, ja så er der ikke mere arbejde med den. Når roserne er på deres højeste bruger jeg en time mindst om dagen på at klippe visne blomster af. Det fortsætter jeg så med indtil sidst i oktober, dog ikke i en time om dagen, men alligevel er de også tidskrævende.
Dette er min yndlings mosrose 'Mme Louis Lévêque'
Clematis Alexandra
Fjerbusk
Lady Anett de Trafford
Staudeclematis Recta er da også smuk
Clematis Multi Blue
Til slut ørkenbedet fyldt med blomstrende iris

6 kommentarer:

  1. Imponerende fjerbusk.

    Ja, det er et stort arbejde med de visne blomsterstande på alle dine rhododendron, jeg er imponeret over at du får det gjort. Jeg gør det også så vidt muligt, men nu har jeg jo også kun ca. 10 stk.

    Ja, roserne er også krævende på mange måder, men hvad gør man ikke for at sikre en skøn blomsterpragt. Hvis vejret er godt, kan man jo gå og nyde det samtidig.

    God søndag og velkommen tilbage til din have.

    Ulla

    SvarSlet
  2. Hej Ulla
    Det er "kun" de store jeg piller af, på de små og også de løvfældende er det en umulig opgave.
    De andre tager jeg lidt af gangen siddende på en taburet. Det sværeste er faktisk at de klistrer sådan, så jeg bruger handsker, det gør det ikke nemmere.
    Jeg nyder selvfølgelig også roserne samtidig med jeg klipper de visne ned.
    Også god søndag til dig
    Lisbeth

    SvarSlet
  3. Hvor er den dog flot den fjerbusk som den står der solitært. Jeg har lige købt en lille plante af den - 5 små pinde i en 10 cm potte, Suk!! så der er lidt vej endnu for den. Jeg har sat den til at vokse som "høj" baggrund i bedet med halvskygge - håber det kommer til at fungere.
    Staudeclematis recta ser spændende ud - kan man måske ønske sig lidt flere billeder af den ? :o)
    Hilsen Berit

    SvarSlet
  4. Hej Berit
    Ja fjerbusken er flot, den har jeg arvet efter en veninde, som syntes den var blevet for stor til hendes have. Jeg har også haft den nogle år, derfor er den så stor og flot. Der er snart ikke plads til at gå udenom den mere. Håber at din må gro rigtig hurtigt.
    Jeg skal nok sætte flere billeder ind af staudeclematis både recta og recta purpurea.
    God søndag
    Lisbeth

    SvarSlet
  5. Jeg tænkte det nok! Jeg regnede bestemt med at du nok havde endnu mere som ville blomstre efter alle dine rhododendron :-)
    Du har en god smag i Clematis... jeg har også Alexandra og Multiblue. Men mine står kun med knopper endnu. Og Miss Bateman frøs ned i vinters, men hun har skudt en lille spire :-)
    Jeg glæder mig også til at se mere til dine staude-clematis. Den ene jeg har blomstrer først sidst på sommeren.
    Tillykke med bryllupsdagen :-)

    SvarSlet
  6. Hej jeg hedder ASLØG JØRGEN ,, Jeg er fra København, men jeg flytter til Belgien med min mand. Jeg har læst interessante historier online om, hvordan nogle ødelagte relationer er blevet repareret af magiske magiske spellcastere. Jeg troede, det var alle løgne, indtil jeg havde lignende problemer i mit forhold til min mand, med hvem jeg har været gift i lang tid, og vi er velsignet med to børn, jeg var overrasket da han kom hjem med en anden kvinde og informerede mig om at han er træt af mig uden grund, jeg prøvede at spørge ham, hvad er problemet, mine ord faldt på døve ører, jeg er nødt til at flytte det, fordi jeg ikke kan bære smerten ved at se en anden kvinde på samme tag med mig, jeg blev ødelagt og hjertesvigt i denne periode må jeg informere en ven af ​​min erfaring, hun fortalte mig ikke at bekymre mig om, at min mand ville vi komme tilbage til mig. Jeg spekulerede på, hvordan det var muligt, hun fortalte mig, at hun skulle introducere mig til en spellcaster navn Drigbinovia, som er en meget kraftfuld spellcaster. Først havde jeg tvivl, fordi jeg ikke tror på ting som sådan, at jeg ikke handlede casteren og han fortalte mig, hvad jeg skulle gøre, og jeg tvang og gjorde hvad han bad mig om at gøre, han fortalte mig også, at dette er en at jeg ikke bør bekymre mig om min mand, ringe til mig eller sende mig en besked, at min mand vi kommer og påberåbe mig om tilgivelse på bare to dage, til min mest overraskelse ringede min mand mig den næste dag og begyndte at græde for mig at tilgive ham, at han ikke blev med sin fornuft indtil det øjeblik. Jeg er altid overrasket over dette store mirakel, der er sket i mit liv, min mand og vores to børn er sammen, og vi er mere end nogensinde glade, hvis nogen oplever et sådant problem i dit forhold, du kan kontakte denne fantastiske caster på hans email doctorigbinovia93@gmail.com du kan også Whatsapp ham på +2348144480786 lad ikke nogen foragte dig for dit forhold?

    SvarSlet